Hey honey, it's your life passing by

Vissa dagar känns så totalt...meningslösa. Som om de bara skulle kunna försvinna ur kalendern utan att märkas, de var ändå bara en transportsträcka till nästa dag. En sådan där dag som bara börjar och sedan slutar utan att något speciellt har hänt. Jag blir håglös av att tänka så, fick jag välja skulle varje dag vara spännade och utvecklande och fantastisk och alldeles, alldeles...underbar. I timmar kan jag vara nedstämd över ingentingdagar. Men så tänker jag, lite överdrivet positivt kanske, att varje dag är ju faktiskt fin på sitt sätt. Det finns inte en dag i mitt liv som BARA har varit dålig helt igenom, för det finns alltid något att uppskatta. Idag har orken varit noll men jag har världens bästa vänner och världens bästa ninja som muntarar upp mig, bara genom att finnas där. Nu ska jag ned till staden och unna mig en latté eller två på något café med en bra bok som sällskap, fota ett jobb till Fashionway, vandra runt lite i allmänhet och sedan hem och gosa ned mig under ett täcke. Det är en ganska fin eftermiddag det med.

Fem bra saker som har hänt idag;
  • Jag lyckades äntligen med lunchen på mitt jobb. Rätt mat till rätt barn vid rätt dukning osv.
  • Mina arbetskamrater på Storsjöhallen är underbara.
  • Jag har pannkakor i kylen till middag.
  • Jag ska få börja tidigare och istället sluta tidigare vilket passar mig utmärkt eftersom jag är en morgonmänniska.
  • Vattenledningen på jobbet är lagad så jag slipper bära vatten i en papperskorg 300 m från en kran på gatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0